Leon
Reaction score
1,143

Joined
Last seen

Profile posts Latest activity Postings Awarded medals Usernames About

  • OK I decided I don't need Gachapoid rn bc there's plenty of listings for him on Amazon for like $130 if I want him later. My gift to myself after I got paid, did my taxes, and did my homework/got good grades on quizzes? Found a Gumi ENG V3 starter pack for $125 on Amazon JP. Now I have all the editors :D
    peaches2217
    peaches2217
    That’s amazing! Congrats!!
    • Like
    Reactions: Leon
    Leon
    Leon
    Thank you!! I was shocked it was so cheap, since she's close to $200 on regular Amazon, and it was just the one listing that was that cheap, and being sold by Amazon JP themselves instead of a third party. And she was originally 13600 yen but once I put her in my cart she became 12200 yen + 1000 for shipping, so it was really impossible to say no, really... believe me, it was... 😂
    ThatGirlMyra
    ThatGirlMyra
    *clap clap*! I don't know what the going rate is for those things, but congrats nontheless!
    • Like
    Reactions: Leon
    me: the only V2s I need are the Engloids
    me, years later: *buys Miku, Rin, Len, Luka, and Piko*
    me now: damn Gachapoid you lookin fine today 👀
    patuk
    patuk
    Like in V2 they had high hopes for him and then in V3 Internet was like "Yes! We love all our Vocaloids! Gakupo, Gumi and..." *looks at smudged writing on hand* "...Gaikeepoid"
    DefiantKitsune
    DefiantKitsune
    To be fair, he literally only got a V3 because his licencor ponied up money for it at the last second. He's been dead last in the NND JP Vocaloid rankings almost every year since he was introduced (except for like 2 years where it was Chika)

    His V3 box does look like it was made in like 5 minutes though
    Leon
    Leon
    Poor buddy. I mean I get WHY but y'know

    Def shoulda taken a little more time on the mockup for the V3 box though alsfkjsdf 😂
    An overwhelming urge to draw adult Ryuto...
    peaches2217
    peaches2217
    See, if THAT was the design he'd be released with, more people would've loved him.
    • Like
    Reactions: Leon
    patuk
    patuk
    This is just between us girls but actually I work for Internet, theyre developing a V5 update for him and I'm making the art for his box. This is actually his V5 design.
    Leon
    Leon
    I am DYING thank you Patuk I'm--

    ASL;DFKSDFJLKSFJ

    holy shit
    • Haha
    Reactions: patuk
    I would pay GOOD money for an Akikoloid code ngl. But Lawson has abandoned their daughter 😭
    I always drew Lola with a natural 'fro since I draw Leon with locs and wanted some variation. But since Amy's hair seems simliar (shapewise, def looks like a different texture) and Amy has the earrings I always gave Lola, I wonder if I should change my Lola's hairstyle. Just to braids or smth maybe... (insp @peaches2217 )
    Leon
    Leon
    Good idea, thank you!
    peaches2217
    peaches2217
    Honestly, your Lola is my favorite Lola! But yeah, Patuk and Uncreepy have basically said it best. You can browse around for different ideas if you want, or leave it as is; either way, it works!
    • Like
    Reactions: Leon
    Leon
    Leon
    Aw you're too sweet! But I will def look around :D
    Got into a mini bidding war over that Gumi V2. She didn't end up getting super expensive, but I didn't want to deal with it over something that wasn't guaranteed to work, so I let her go. Saving money for now!!
    • Sad
    Reactions: peaches2217
    peaches2217
    peaches2217
    I'm sorry! Still, I'd agree that it was a good call. Surely she'll crop up somewhere else soon!
    • Like
    Reactions: Leon
    Leon
    Leon
    Yep! I'm going to wait until my tax return comes in and then consider getting Gumi ENG instead anyway. Or there's possibly a lead on a Gachapoid V2 (unconfirmed but I'm waiting to hear back on that--) so I'll just wait and see for now :)
    I did my taxes and am getting back more than expected. Should I buy that Gumi ENG when it comes in... 👀
    peaches2217
    peaches2217
    Hello, yes, hi, your local enabler here.

    Do it.
    • Haha
    Reactions: Leon
    Leon
    Leon
    Oh noooooo LOL
    Worst part is I can get a starter pack for less than $200 if I wanted, so that'd give me V3 and I'd have all the editors. I SHOULDN'T but damn if I don't want to tho...
    Leon
    Leon
    Euhhh on second thought I ought to stash it away and use it as the foundations for me justifying the AHSloid sale this winter--
    I bet the rarest (released) Vocaloid rn is Gachapoid V2 physicals.
    Or maybe Cyva V4 physicals.
    peaches2217
    peaches2217
    Yeah, here's diva. She's three times as much now, but she's still around.
    Leon
    Leon
    Oh, Cyman never had a boxed release. And selling download loids isn't any more illegal than selling boxed loids -- ie, Yamaha doesn't want you to do either, but nobody really cares anymore.

    I hope you can find a Cyman V4 someone's selling someday Peaches :(
    peaches2217
    peaches2217
    Thank you. I hope I do too. 😅
    • Like
    Reactions: Leon
    Alright I have emailed Crypton about my Kagamines. I included their codes, the error message that I get from both the JP and ENG registration sites, and picture proof of their box, their codes, that they're in my Deactivation Tool, and screenshots of the errors. I condensed these into 3 pictures and included either a notepad or a scratch paper with my email on it in all 3, so it's obvious they're from me and not some picture online. Here's hoping!!
    Still keeping an eye on that Gumi auction to see if it suddenly skyrockets. If not I think I'll try it! $21 isn't a bad gamble, and if nothing else I'll have a nice box :)
    Well I found a Gumi V2 auction for $21 but they said they don't know if the code works, and in that case who knows if she's already registered (so you couldn't get an import code from Internet...)
    • Sad
    Reactions: peaches2217
    peaches2217
    peaches2217
    You'd think testing the code would be easy to do... I'm sorry you're having crummy luck so far. Keep holding out hope!
    • Like
    Reactions: Leon
    Leon
    Leon
    Haha I suppose sellers don't bother trying to install it first, or have any clue about the Deactivation Tool that would keep the product sell-able if it does end up working lol. It is what it is! I'll keep an eye on it and decide if it's worth a shot or not, since she's pretty cheap rn!
    So d'you just email Internet Co with a V2 serial code asking nicely for a V4 code? Asking in case I ever end up getting Gumi V2 someday :P
    (+ AHS in case I ever get Kiyo V2?)
    It's about time I email Crypton directly since after a month of waiting with two Contact Us forms filled out, I've gotten no word back. I suppose I'll just phrase it about ad verbatim -- politely explaining the situation, quoting the exact error message, providing the product, license, and serial codes, and asking if there's anything anyone could do or if I could obtain a V4 import code on its own if registering them to my account is an issue. But if I do it via email I can provide images as proof as well, which I think could be good. Crossing my fingers!
    peaches2217
    peaches2217
    Praying for good results! Do they have English support, or are you having to word it all in Japanese?
    • Like
    Reactions: Leon
    Leon
    Leon
    There's an English contact us form but idk about email. I also submitted a Japanese contact by using short, simple phrasing on Google Translate and putting the English with it too. But no luck on any front so far :(
    I just realized I'm almost at 250 posts 👀
    Idk who else to get as a badge tho, once I do hit it. Keep going with V1 grab Tonio...
    I caved in and went ahead and put in a highest bid on @peaches2217 's IA on Ebay... I probably won't bid again if I get outbid though, since I'm meant to be saving money. Just thought I'd splurge since we made recs for crew bonuses at work this quarter ;D
    Leon
    Leon
    Bahaha feel free Cafenurse! No worries

    And oh wow. Maybe they're just a slow worker like I am during the semester 😭
    Leon
    Leon
    @peaches2217 I've been outbid! Someone is eager to have your girl :D
    peaches2217
    peaches2217
    The notifications, both for your bid and a few others, just popped up. I honestly didn't think she'd get much higher than $25. I'm excited! This will give me enough money to fill up my gas tank twice!
    • Haha
    Reactions: Leon
    Think I'll save up and buy the AHS Vocaloids during their new year sale this December. Since I already have almost enough squirreled away in savings to pay for next year's tuition, if I spend wisely this year I'll be able to afford it pretty easily I think.
    • Love
    Reactions: peaches2217
    uncreepy
    uncreepy
    I don't know if this is accurate (because I am not the biggest follower of AHS), but I remember reading on Twitter that the bundle sold out within a few minutes last year. What if that happens when you try to buy it?
    • Like
    Reactions: Leon
    Tema
    Tema
    It was the Voiceroid bundle that sold out fast, not the Vocaloid one. I remember Rylitah mentioned it and I was in awe XP

    I'm rooting for you! :D I'll be sure to have plenty of render requests muwahaha (I kid)
    Leon
    Leon
    Yup! It was the Voiceroid one. Afaik the Vocaloid one didn't.

    Thanks guys!! I'd be happy to do renders if I got em haha :)
    Oh yeah I did end up taking pictures late last night. There's Flower and Moke, as y'all already knew, plus what came in yesterday's package: Nana V3, SeeU, Zunko (V3), and Xin Hua (V4C)!
    peaches2217
    peaches2217
    Where did you find her?? I've been keeping an eye on Yahoo Auctions and eBay but never saw anything other than her V4s.
    Leon
    Leon
    A very kind user on here (who idk if she wants to be named or not?? For the sake of not getting harrassed??) was cleaning off their shelf and saw one of my posts mentioning that I was looking for her, and she ended up sending me Nana, Xin Hua, SeeU, and Zunko for the price of shipping!! It was so kind, so I sent her some extra money as a thanks once I got paid again LOL
    peaches2217
    peaches2217
    That's amazing! Congrats!!!
    • Like
    Reactions: Leon
    me to me: take pictures, you said you would
    also me: but i'm LAAAZZYYY
    • Like
    Reactions: peaches2217
    GreenFantasy64
    GreenFantasy64
    There is no eyes reaction, but.... 👀
    • Haha
    Reactions: Leon
    Leon
    Leon
    bahahaha

    The problem is that my phone camera is Real Bad (perks of using the phone you ran over a few years back?? listen she's still perfectly functional, after the screen was replaced!!) but I'll post some here soon anyway :P
  • Loading…
  • Loading…
  • Loading…
  • Loading…
  • Loading…