patuk
Reaction score
639

Joined

Profile posts Latest activity Postings Awarded medals About

  • pls someone give Oliver some shoes, thank you
    patuk
    patuk
    I would say the same about the Meikas but their voiceroid designs exist sooo...
    cafenurse
    cafenurse
    I was just thinking this about the Meikas!!!! I have a really bad phobia of being barefoot in public so seeing barefoot loids makes me uncomfortable
    • Like
    Reactions: patuk
    patuk
    patuk
    Right? It's just so weird to have them dressed "normally" ( well for a vocaloid ) but them be barefoot and just...walk around like that :LOL:
    Tbh, I'm not really upset about Ruby not getting the supposed japanese vb. I think of her as this american-pop vocalist and I dont think that really worked with her japanese VB ( from what I've heard from the demos ).
    • Like
    Reactions: Aia and peaches2217
    patuk
    patuk
    Oh also which song do you mean?
    Tema
    Tema
    The good news is I think I'll eventually be able to get her back because the laptop is super slow but working (I tried the older older laptop but dropped it when I saw a spider crawling across it asidsxk). I thought she was on my Google Drive but apparently not???? She’s def going on there once this is settled!

    I was talking about “With You,” it’s the one in my latest status update on my profile
    • Like
    Reactions: patuk
    patuk
    patuk
    Oh right! That one, ty! And you'll hopefully get her on your pc soon! :kaito_move:
    • Like
    Reactions: Tema
    Has EmpathP ever posted video of her singing? Just curious cuz I'd like to know what she sounds like in comparison to Daina.
    Aia
    Aia
    This is kinda old but there's this song she made years ago; she's done a couple of songs that she sung herself as well as some self-covers, you just gotta scroll down a bit on her channel lol

    EDIT: Oh wait she also has this other song she sang called "Soliloquy of an Ugly Girl". it's a little more recent than this song but it's still like 5 years ago
    patuk
    patuk
    Thank you!
    • Like
    Reactions: Aia
    cafenurse
    cafenurse

    this song is really good and also she sings it ~
    Lately I've been torturing myself with engrish, even tho the results will never be as good as the ones made with actual english vb there's something satisfying about making it as close to actual english as possible.
    • Like
    Reactions: mobius017
    patuk
    patuk
    This is also me defeatedly accepting that my favorite vbs will never have actual english vociebank :LOL:
    voice synth community on youtube is crazy, I vividly remember someone comapring utau users to pocaloid users :LOL:
    peaches2217
    peaches2217
    Yes, because using a freeware that was explicitly made to be freely accessed and shared is TOTALLY the same as pirating expensive paid software, as we all know. My God, what is wrong with people?
    patuk
    patuk
    Also one of their excuses to pirate Una ( before her release ) and uploading it to youtube was that "they wanted to show more of what Una sounds like if people didn't really get a good taste of her voice from her demos and weren't sure if they wanna buy her" :LOL: First off...people could have waited a little while for her to get released, listen to some covers and then decide if they want her, they didn't have to buy her right away. Second, "hate it hate it huge ego" exists and it does Una such justice how dare you.
    RoboCheatsyTM
    RoboCheatsyTM
    That is one of the most ridiculous things I've ever heard, smh.
    So after gaining soooome experience with vocaloid tuning I came to this conclusion: in Vocaloid you use less pitchbends, when you do they're put more strategically vs in UTAU while you can't make a pitchbend wherever ofc you can get away with crazier pitchbends. Agree or disagree?
    peaches2217
    peaches2217
    It's possible via the Pitch Rendering button in V4; it'll show the pitch bends at that very moment, but as soon as you make an edit, it disappears, and you have to re-render it just to see it again. It's very bothersome and not at all practical.

    Also, how I have sensitivity set usually depends on the song. It's set at 2 as a default, and I'll usually stick with that and then adjust the sensitivity when I need certain parts of the song to be more reactive.

    Also, my God that cover is good. People really do need to utilize Ruby's lower range more. :ruby_ani_lili:
    patuk
    patuk
    Whoa, I didn't know that, thanks for informing me! It does sound like pain in the ass :/

    I found the sweet spot to be at 4 but I really should stop being a scaredy cat and play around with the pitch sensitivity!

    And I know right? This person makes really nice Ruby covers, go check them out if you wanna ^^ And yes they should! When we'll eventually get her, we can do just that! ( already decided I'm getting her after hearing her lower range! )
    RoboCheatsyTM
    RoboCheatsyTM
    I usually leave sensitivity at the default (2), but adjust it as needed. 4 definitely seems to be the sweet spot, though.

    Also, @peaches2217 , I didn't realize Vocaloid 4 required you to re-render before you can see changes made to pitchbends. o_O Piapro shows changes as soon as I make them, so I assumed v4 worked the same!
    Why don't people use Ruby more in this range?
    Tema
    Tema
    It seems like people just have an aversion to low notes sometimes XP Have you heard her Karma cover?
    patuk
    patuk
    Ruby sounds so mature there! I also loved the talkloid part, Ruby's voice is just so natural sounding. This just makes me want to ger her vb more to explore her lower range for myself.
    • Like
    Reactions: Tema
    patuk
    patuk
    This is pretty great too!
    • Like
    Reactions: Tema
    Tbh, I wanna put more energy into original artwork cuz I need it for portfolio and stuff and I'll post quicker fanarts....when I'll decide to be active on other social media lol. I think this will allow me to engage myself in the community while also being able to focus on important work.
    Axfc UpLoader is such a pain in the ass to download from, is it just me??
    patuk
    patuk
    4shared is horrible agreed :rolleyes: . If you gotta use it just use 10 minute mail. And that sucks, thankfully mediafire hasn't been trying to not make me use adblocker on their site.

    As for Axfc UpLoader, I've ever been able to download from it like...1 or 2 times and nothing ever since then.You can't literally the thing the site was meant for. Was it always that horrible?
    RoboCheatsyTM
    RoboCheatsyTM
    I don't recall Axfc having that issue. It usually works just fine. (Though, I usually have to click where it says to if the download doesn't immediately start. Just click the blue "こちら" if it doesn't download after a minute.)
    patuk
    patuk
    I do exactly do that but it never works :miku2_move: Oh well.
    I absolutely love Ruby and I'm little surprised she isn't more popular honestly. I think her enunciation is amazing and she has a lot less tension in her voice comapred to other engloids. I will admit she has issues but so does Gumi and people use her regardless. Maybe I underestimate her issues, maybe I don't hear something in her voice that causes people to not like her that much? Maybe the Ruby fiasco was a lot worse than I thought? Btw it's 100% okay if you dislike Ruby.
    patuk
    patuk
    I also don't find her nasally-ness an issues personally, I know Vocaloid in general makes voices more nasally and I think it at least works with her voice. what I'm saying is very subjective tho.

    Yeah, I've heard so too. Since I'm thinking about getting her I try to find as much info about her as possible to make sure I'm making the right choice (PowerFX please...make trials for your vocaloids :kaito_lili: ) and i've heard that the metallic sound happens in her high range.
    Aia
    Aia
    I say ask around for any other known flaws. If you're thinking about getting her and are aware about her flaws, then just ask yourself if you're willing to work through those regardless (at least that what I would do)
    patuk
    patuk
    Yeah you're right! I've talked to few people already who were very honest and direct about her issues ( which I'm very thankful for! ) and I'm leaning towards still getting her despite everything!
    • Like
    Reactions: Aia
    I wanna engage myslef more in the engloid community but it isn't going to be that easy since my favorite engloids are Ruby, Nana and Big Al and I dislike Dex and Daina :teto_lili:
    patuk
    patuk
    Yea Oliver is pretty popular and I'm fond of him so it could work. And yea! To each their own, he def doesn't work for everything fans try to make him sing.
    Aia
    Aia
    I can assure you that Oliver has a MUCH bigger fanbase than Dex and Daina. But to me size of fanbase doesn't really matter (okay maybe a little but it's really small); if you like that certain loid, then that's good enough
    patuk
    patuk
    @Aia How did I miss this? :gackpo_lili: Sorry about that!

    Dunno if it's just me but I think the fanbase is like.....split into two categories, people who do and do not use vocaloid ( and not saying one is more superior than the other, not saying that at all ). They very often overlap but then there are some aspects they are different in. I believe Oliver is way more popular among non-vocaloid users but vocaloid users favor Dex and Daina because...well we know how ""easy""Oliver is to use and their vps are very involved in the community.

    Not saying any of that is a bad thing, just my observation.
    • Like
    Reactions: Aia
    What do you guys expect from the new PS? Tbh I can see Crypton developing more chinese vbs. Like Rin, Len chinese.
    P
    Prism
    I thought cherry pie was supposed to fix the language thing but I could see them trying to capture the Chinese market. I hope for cv4. I could also see them doing a completely new series line marketed at a different demographic think v5. It's really exciting
    • Like
    Reactions: patuk
    patuk
    patuk
    Everyone was very scared at first, understandably so but I'm glad the stress kinda died down and now people seem to be looking forward to it or are at least curious.
    RoboCheatsyTM
    RoboCheatsyTM
    Rin/Len Chinese would be pretty cool. I wouldn't necessarily go for it myself since Chinese isn't my forte, but I think it'd be cool nonetheless. I'd like an improvement to Rin and Len's English; something a little closer to their power vbs tones. (Though, multiple English vbs would be great too, but I'd want Crypton to wait until Asami is more comfortable with English before pushing English vbs.)

    I don't care if they ever make a CV04; I'm good with their current lineup, though if they were to make another vocal, I'd have high hopes; hopefully a male with a unique tone.

    Outside of that, I don't think there's anything that I particularly want out of PS, outside of something that'd let me tune the pitchbends more like UTAU.
    • Like
    Reactions: patuk
    Tbh...knowing my workflow on my voicesynth covers I should just start working months ahead for the anninersays of my favorite vbs. Starting...today.
    • Like
    Reactions: RoboCheatsyTM
    RoboCheatsyTM
    RoboCheatsyTM
    Honestly? Same. XD
    • Haha
    Reactions: patuk
    patuk
    patuk
    I just started working on something but it's the type of project I can imagine Tanjiro finishing in one sitting while also writting a novel triology at the same time. Tanjiro is really great.
    RoboCheatsyTM
    RoboCheatsyTM
    Tanjiro's skills are insane. I wouldn't be surprised if he could actually do that. XD
    • Haha
    Reactions: patuk
    Uh, do you think song of the eared robot has some exact meaning or do you think it's more or less vague?
    cafenurse
    cafenurse
    i like to think its just vague :teto_lili:
    • Like
    Reactions: patuk
    patuk
    patuk
    I thought so too! Just making sure. Thank you!
    Well! After the whole emvoice fiasco I am hoping for a new english voicebank to be released for SynthV!
    eng Nana might have quirky pronunciation but I absolutely love her tone, there's something to it, it's more than just cutesy moe voice to me. I especially love her mid-range, she seems to be most understandable at that range too
  • Loading…
  • Loading…
  • Loading…
  • Loading…