Aia
Reaction score
246

Joined
Last seen
Viewing member profile uncreepy

Profile posts Latest activity Postings Awarded medals About

  • Ah frick I forgot to add one more detail to Dex's eye

    Eh I'll fix it later for tomorrow
    UPDATE: fixed it
    Can someone message me for a wip on a fanart I'm working on? It's the same one I was drawing on the plane and I need feedback
    patuk
    patuk
    You wanna show someone your wip in private? Do I get that right? I'd be willing to look!
    • Like
    Reactions: Aia
    Aia
    Aia
    Yes
    Do you think someone has to know every usage ever made to call themselves a fan of a certain vocaloid? Lately I've realized that I haven't caught up with a lot of English originals and now I'm having a crisis over this lol
    cafenurse
    cafenurse
    no! if you like vocaloid you dont have to be an expert to call yourself a fan :akasakiminato_lili: also can you imagine having to know every song mikus ever been in to call yourself a miku fan? no one could be a miku fan haha :miku_ani_lili:
    • Like
    Reactions: Aia
    Aia
    Aia
    haha true! I guess I just get really self conscious about someone asking me about a certain song and not knowing anything about it ugh
    DefiantKitsune
    DefiantKitsune
    tbh if their response to you not knowing it isn't "oh cool you should listen to it i like it a lot!" (POSSIBLY tinged with slight surprise if it's popular or something) they're a jerk lol
    • Like
    Reactions: Aia
    Update: I fixed the file! I still have to start over with that sketch but everything else is going well
    I'm continuing to draw my fanart for Get Wild, but Medibang decides not to let me save anything. Now I can't fix my sketch of werewolf Lupin ;-;
    I really like people talking about unpopular opinions cuz it's really nice seeing other people's perspectives, but I'd be lying to myself if I didn't say some of them kinda bring me down a little bit. I wish I had the courage to talk about my own views on stuff like this, but I always get worried that it'll make someone feel the same way I feel when I read some of them.
    patuk
    patuk
    Well, it is a part of human interaction that is sometimes bound to happen, of course don't go out of your way to hurt people's feelings but you should allow yourelf to express your opinion...especially on something as nonconsequential as vocaloid.
    • Like
    Reactions: Aia
    uncreepy
    uncreepy
    I think of the unpopular opinions post as an area to share your humble opinion without worrying that people will get angry about it. (Kind of like a safe vent area.) I think when people have been in the fandom for a long enough time to be familiar with Vocaloids, their companies, big producers, and certain types of fans, that they realize what they enjoy/dislike regarding those things. Everyone who posts on there is a huge vocal synth fan, but they might have one little pet peeve they want to get off their chest.

    Some of the comments on there feel like sick burns, but they are generally entertaining to me because I know what the purpose of the unpopular opinions post is for (the reasonst I listed above). Also, it's a relic from the VocaloidOtaku forum era. Lots of people share some of these opinions on Vocaloid-related Discords/Twitter, but I guess I'm used to people sharing their tinfoil hat theories and "debating" about what makes the best Vocaloids. We spend a lot of time every day hanging out talking about Vocaloids and Vocaloid songs, so I think it's just natural that grumbling about stuff is kind of fun and sometimes easier to do than just sing praises.
    peaches2217
    peaches2217
    If you want to share an opinion, I say you share it, regardless of how it might make someone feel! Maybe that sounds a little harsh, but, as Uncreepy said, it's a safe vent area. I know I don't think less of anyone if they post an opinion I don't agree with.
    What are you guys gonna do for Meiko's birthday?
    peaches2217
    peaches2217
    I'm gonna upload a cover of one of her songs and then get wasted in true Meiko style! (Well, maybe not that last part, but I'll at least take a shot of vodka. :LOL: )
    • Haha
    Reactions: Aia
    Aia
    Aia
    Nice! I'm just post a little painting of her haha
    patuk
    patuk
    I'll probably draw a pic......if I won't forget ops.
    • Like
    Reactions: Aia
    I finished my fanart for "Zombie"! I wanna post it here but idk if it violates the rules here. It's not extremely gory, but I did draw a little blood to make them look like zombies

    Should I put in a warning or something just in case?
    patuk
    patuk
    Yea, as long as you put in warning it should be fine.
    • Like
    Reactions: Aia
    cafenurse
    cafenurse
    just put a warning I don't think anyone will really get on your case about it
    • Like
    Reactions: Aia
    Even though I didn't go out this year for candy, my older brother was kind enough to get me a whole pack of candy!
    peaches2217
    peaches2217
    That's awesome! Enjoy it :love:
    • Like
    Reactions: Aia
    Aia
    Aia
    I think it was a good thing I didn't go cuz according to him there a lot less people giving out candy this year. There's not that many actual neighborhoods where I live but there are lots of rich people. Maybe next year we can go trick-or-treating where they are lol
  • Loading…
  • Loading…
  • Loading…
  • Loading…